Centrum Bankietowe z Mysłowic wie, jak się wyróżniać

„Braks Centrum Bankietowe, Catering&Plener, Dostawa do Firm” to marka, która działa na mysłowickim rynku gastronomicznym, rozwijając swój zakres działalności już od roku 1994. Wykonywane realizacje robią duże wrażenie, ukazując zaangażowanie, profesjonalizm, czy dbałość o najdrobniejsze szczegóły zarówno organizacyjne, wizerunkowe, jak i oczywiście wrażenia smakowe. Jedną z ostatnich była organizacja 7. Gali i Balu Siatkówki w Będzin Arena, podczas której przygotowano 30-metrowy bufet z prawie 4000 przekąsek typu finger food, zarówno słonych jak i słodkich oraz 1000 dań ciepłych w sumie dla 500 osób. Wydarzenie obsługiwało 20 osób. Zapytaliśmy prowadzących ten gastronomiczny biznes – Anetę i Macieja Sikora – o historię zmian w ich działalności i powstawanie kolejnych pomysłów.

CT: Działacie na rynku gastronomicznym od 1994 r. i na przestrzeni tych już ponad 30 lat rozszerzyliście profil działalności. Skąd pomysł na taki kierunek rozwoju?

Maciej Sikora: Cały czas podążamy za zapotrzebowaniem rynku, obserwując i starając się przewidywać zapotrzebowanie na usługi gastronomiczne. Najpierw pierwszy „food truck” w starym autobusie dla kierowców, później bistro, które przeszło 3 przebudowy, a dziś jest dobrym miejscem na śniadanie, kawę z deserem czy lunch. Dopełnieniem jest dostarczenie posiłków do firm, organizacja kameralnych bankietów na wszelkie okazje i realizacje eventów plenerowych czy cateringowych w prawie każdym miejscu wskazanym przez klienta.

Szyb Bończyk to kolejny pomysł, którego projekt dalej trwa. Inicjatywa zrodziła się w roku 2012 i nikt wtedy nie sądził, że obiekt stanie się lokalem, który jest jednym z lepiej ocenianych i rozpoznawalnym w Polsce i na świecie. Planujemy, że stanie się prawdziwym diamentem. W 2017 roku zdobył główną nagrodę w ogólnopolskim konkursie na „Modernizację Roku”, wręczoną na Zamku Królewskim w Warszawie. Pokłosiem konkursu było w 2023 roku zaproszenie na otwartą wystawę, która odbywała się przez 30 dni w Łazienkach Królewskich w Warszawie i mogli ją podziwiać nie tylko warszawiacy ale i goście z całego świata. Myślę, że nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Już niedługo pochwalimy nową strefą pod spotkania biznesowe, ale i na specjalne eventy jubileuszowe z tarasem widokowym i podziemiem na 250 osób w odbudowywanym nadszybiu Szybu Bończyk. To nasz kolejny pomysł, żeby wyprzedzić rynek, znów zaskoczyć naszych gości i móc się bawić dokładnie, w miejscu gdzie kiedyś znajdowała się wieża szybowa. Ale o tym w późniejszym czasie.

Zrealizowane projekty

Wśród zrealizowanych przez Anetę i Macieja Sikora eventów znajdują się m.in.: organizacje Dni Mysłowic od 5000 do 10000 osób, Światowe Dni Młodzieży i dostarczenie 20 tys. posiłków, Mistrzostwa Europy w Piłce Siatkowej Plażowej, turnieje rangi światowej World Tour z wydaniem 4000 posiłków, Mistrzostwa Polski w Piłce Siatkowej Plażowej, Kinder of Joy – największy turniej w Europie w Mini Siatkówce (3-dniowy turniej na 1000 dzieciaków), Bale dla Śląskie Siatkówki w Będzin Arena na 500 osób, czy Bal dla marki Selgros dla Top Klientów na 700 osób w Szybie Wilson.

« z 3 »

CT: Usługi, które świadczycie, zdecydowanie wyróżniają się wykonaniem. Skąd pomysły na aranżacje i na co zwracacie uwagę przy realizacjach?

Maciej Sikora: Tak staramy się, by się wyróżniały, ponieważ jest mało firm, które chcą podjąć się kompleksowych realizacji wraz z sprzętem, obsługą i nadzorem. To właśnie nas wyróżnia. Cały czas, po każdej realizacji, po obserwacji myślimy jak poprawiać organizację, logistykę, potrawy, poszczególne pozycje menu. Przez lata wspólnej pracy mogę powiedzieć, że jesteśmy z żoną zgranym zespołem. Staramy się wprowadzać lepsze rozwiązania, które usprawniają obsługę, a co za tym idzie dobrą ocenę od organizatora doceniającego kompleksowe realizacje. W tym celu współpracujemy też z artystami, konferansjerami, technikami – z firmą, która zapewnia sprzęt rozrywkowy do wnętrz, ale i na plenerowe spotkania firmowe Actor Events. Stawiamy też na współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami – na co dzień np. realizujemy projekty wspólnie Kwiaciarnią Rosa Magdaleny Sowy-Przybyła oraz Cukiernią Skórok Mateusza Skóroka.

CT: Poza działalnością biznesową macie jeszcze czas i chęci dbać o tę społeczną sferę miasta, będąc organizatorem innowacyjnych wydarzeń charytatywnych.

Maciej Sikora: Tak, mamy cykl kilku rokrocznie organizowanych wydarzeń, których celem jest pomoc dla różnych środowisk czy instytucji. To Wigilia dla Samotnych i Potrzebujących (11. edycja w roku 2024) oraz pokłosie tej organizacji, czyli Śniadanie Wielkanocne (przed nami edycja 9.). Za nami także 9. edycja Balu Charytatywnego dla Hospicjum Cordis, na którym z roku na rok udaje się zebrać coraz większe kwoty – tym razem też padł rekord, czyli 78.550,00 zł. 1 czerwca z kolei organizujemy akcję „Gotuj się do pomocy”, z której dochód zasila mysłowickie domy dziecka i domy rodzinne. Przed nami 12. edycja tego wydarzenia. Można powiedzieć, że cały rok jest aktywny, bo kończąc jedną akcję, zaczynamy przygotowania do kolejnej, a w międzyczasie oczywiście realizacja wszystkich zleceń, takich jak wspomniane bankiety, konferencje, przyjęcia weselne czy dostawy do firm.

CT: Dziękujemy za rozmowę.

31 lat działalności. Wiele zmian i nowych pomysłów. Nie tylko biznes na wysokim poziomie, ale i działalność na rzecz lokalnej społeczności. Miasto Mysłowice powinno być dumne, że właśnie tutaj zrodziła się marka znana jak widać nie tylko w regionie, kraju, ale i na całym świecie. Takimi perełkami można się śmiało chwalić.

źródło: CTMyslowice.pl

0 0 głosów
Ocena artykułu
Subskrybcja
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy najwięcej głosów
Wbudowane opinie
Zobacz wszystkie komentarze
Scroll to Top